Verandering afdeling logistiek: ‘Evergreen’

IKEA wil de logistieke organisatie aanpassen en verbeteren. Zodat de organisatie goed voorbereid is op de toekomst. IKEA noemt dit transformatieproject: ‘Evergreen’. 

Het doel is om van de logistieke afdeling een omnichannel omgeving te maken. Dat betekent dat alle werkzaamheden met ‘product handling’ straks horen bij de afdeling logistiek (‘customer fulfilment’). In de praktijk verschuiven daarom sommige taken van ‘customer relations’ naar de afdeling logistiek.

Het transformatieproject vindt alleen plaats in de winkels in IKEA Nederland. Alle logistiek medewerkers van de winkels hebben afgelopen dinsdag hierover informatie gekregen. Sommige functies bij logistiek zullen veranderen. Er zijn 2 mogelijkheden:

  1. Is de nieuwe functie voor een groot deel anders dan je functie nu (meer dan 30%)? Dan moet je opnieuw solliciteren naar de functie.
  2. Is de nieuwe functie helemaal of bijna hetzelfde als je functie van nu? Dan ga je automatisch over naar de nieuwe functie. Je hoeft dan niet te solliciteren.

IKEA wil iedere medewerker herplaatsen, maar kan dat niet beloven. Is er voor jou geen plek na de transformatie? Dan geldt voor jou het sociale plan. Heb je vragen of zorgen over wat Evergreen voor jou betekent, of over je rechten en plichten? Neem contact met ons op via info@wiminfo.nl of roep de hulp in van één van onze bemiddelaars

Nieuw dagelijks bestuur 

Dit voorjaar zijn er wat veranderingen in het bestuur van de W.I.M. Per 1 april stopt Patrick van Dongen als penningmeester. Onze ambtelijk secretaris Jamie de Boer verlaat het bestuur al op 1 maart. Zo waren er opeens 2 plekken vrij in het dagelijks bestuur. 


Sommige bestuursleden schuiven in hun taken of pakken een nieuwe functie op, zodat we per 1 april weer een compleet dagelijks bestuur hebben:

Voorzitter: Gunter de Schepper
Vice-voorzitter: Hidde Korenstra
Penningmeester: Erik Hauer
Ambtelijk secretaris: Dick Wolbers

De W.I.M. zoekt nieuwe bestuursleden

Per 1 april stapt Patrick van Dongen uit het W.I.M.-bestuur en komt er een plek vrij. Werk je in Breda en lijkt het je leuk om als bestuurslid je collega’s te vertegenwoordigen, en mee te bouwen aan de arbeidsvoorwaarden bij IKEA? Neem dan  contact met ons op via info@wiminfo.nl of kijk op onze website voor de vacaturetekst.

 

Ook voor de vestigingen Amsterdam, Amersfoort en het Service Office zoeken we nog nieuwe bestuursleden.

Vestigingsbezoeken

Woensdag 17 januari was het volledige bestuur in de vestiging Zwolle. We hebben gesproken met leden en niet-leden. We zijn altijd blij om tijdens een vestigingsbezoek zoveel signalen te ontvangen en gesprekken met jullie te voeren! Zo krijgen we waardevolle informatie, en die gebruiken we om het werken bij IKEA (nog) leuker te maken.

Woensdag 28 februari is ons volgende vestigingsbezoek. Dan zijn we in IKEA Amsterdam. Heb je een vraag, zorg of wil je iets anders met ons delen? Loop dan even langs onze W.I.M.-kraam, in het personeelsrestaurant. We ontmoeten je graag!

 

Oproep kascommissie ALV

Voor dit jaar zoeken we een betrokken W.I.M.-lid voor de kascommissie. De kascommissie kijkt mee in de boekhouding van de W.I.M. Je doet de kascontrole en je controleert of de boekhouding klopt. De controle doe je samen met een ander W.I.M.-lid en onze penningmeester. We sturen je vooraf de informatie toe zodat je deze thuis kunt bekijken. Daarna komen de kascommissie-leden samen om alles af te ronden. Meer weten of aanmelden? Stuur een e-mail naar: info@wiminfo.nl.